dijous, 23 d’agost del 2012

VACANCES



Vacances és el plural de vacança, és a dir, la 'cessació, suspensió, temporal d'una activitat', segons diu el GDLC. Com que són mots de la mateixa família, vacances, vacança i vacant en comparteixen l'origen: el verb vacar ('no estar ocupats un càrrec, una plaça, una dignitat, etc.'). Així doncs, quan anem de vacances, deixem d'ocupar el nostre quefer diari (sigui remunerat o no).
 
Doncs bé, sembla que la meva "activitat vacant" s'acaba a poc a poc i caldrà que aviat torni a la feina (que, segons vaig prometre i prometre, no serà compartint feina fixa i autònoma, sinó que continuaré simultanejant feina fixa i la docència. Aix, vaig rebre una oferta d'última hora i no m'hi vaig saber estar!).
 
Tot i que suposadament tornar a la feina hauria de ser una bona notícia, enguany no m'hi trobo amb gaires ànims. Ja sé que això es pot atribuir a la síndrome postvacacional, que en diuen. Però el que em fa barrinar de valent és que jo cada any m'hi he reincorporat amb moltíssimes ganes. I ara no és el cas.

Com ho porteu, vosaltres? Feu la ronsa o esteu prou il·lusionats de tornar-hi?

2 comentaris:

  1. Jo tinc comprovat que com millors i més llargues són les vacances, menys ganes tinc de tornar a treballar i més de ser milionària i viure eternament sense fer res de profit. Potser si tingués més vacances no pensaria igual, però com que sempre es fan curtes...

    ResponElimina
  2. Deu ser això, doncs, que he fet massa vacances i massa bones. L'any que ve una semaneta i Santes Pasqües!

    ResponElimina